donderdag 3 maart 2016

Mijn favoriete snel-klaar-naai-projectje

Met een tweeling van 6 maanden in huis is er jammer genoeg niet altijd tijd om achter mijn naaimachientje te kruipen. Vaak duurt het een aantal weken om een patroon uit te tekenen, de stof te knippen en het patroon dan ook effectief in elkaar te steken. Maar dat is buiten dit patroon gerekend. Het patroon van de 'faux pocket pants' was een van de eerste dat ik me 3 jaar geleden aanschafte. Het leek me een ideaal beginnersprojectje. Toen wist ik nog niet dat tricot een van de moeilijkere stofsoorten is om mee te werken. Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik er nooit echt veel last mee gehad heb, zeker niet sinds ook Meneer Lewenstein in mijn leven kwam die me bijstond waar nodig. Je kan het patroon dan ook zo goed als volledig met de overlock in elkaar steken. Het enige wat je met de naaimachine moet doen, is het doorstikken van de nepzak.

Ondertussen rolden er al tientallen van deze broekjes vanonder mijn naaimachine overlock, in alle soorten, maten en kleuren. Niet alleen vind ik het een leuk patroontje om in elkaar te steken, het gaat ook nog eens supersnel en het is een ideaal geboortegeschenkje. Ik kan dit patroontje dan ook alleen maar aanbevelen. Het geeft je een instant naaigeluksgevoel.

Het broekje met het pandastofje is trouwens deel van zo'n geboortegeschenkje. Maar daar kan ik verder nog niets over zeggen, want het cadeautje moet eerst nog bij de gelukkige ouders terechtkomen. Shht....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten